Monday, October 15, 2007

Psühhodraama inimeste juhtimises

Kui ma asusin kuus aastat tagasi õppima psühhodraamat, siis ei teadnud ma, kuidas see päriselt mu elu mõjutab või muudab. Täna olen targem. Kindel on see, et Jacob Levi Moreno poolt üle kaheksakümne aasta tagasi loodud psühhodraama, ei ole ainult grupipsühhoteraapia. Tänaseks on sellel teraapia vormil palju laiem tähendus ja kasutamise spekter. Nii nagu psühhodraama tehnikaid ja metoodikat kasutatakse tänapäeval teistes teraapia liikides, nii on psühhodraama tehnikate ja põhimõtete rakendamine võimalik ka äris, minu kogemuse põhjal siis inimeste juhtimises. Inimeste juhtimine ei ole midagi muud kui rollide juhtimine. Suur osa meie igapäevasest elust käib stsenaariumide järgi nagu näidendis. Me võtame endale rolle ning meile antakse rolle. Psühhodraama rakendamine inimeste juhtimises eeldab siiski vastavat ettevalmistust ning kogemust, kuna psühhodraama tehnikate kasutamisel läheme igapäeva juhtimisoskuste kasutamisel inimese suhtes sügavamale ning seetõttu suureneb juhil ka vastutus.
Kiire elutempo juures me vajame vahel aega, et seisatuda ning mõelda, millised on meie olulised rollid siin elus. Kui me tunneme, et meil ei lähe hästi, oleme sattunud oma rollidega vastuollu ja vajame teiste tuge, siis miks mitte otsida abi psühhodraamast, mida Moreno on nimetanud tõelise tervenemise loomulikuks meetodiks.

No comments: