Monday, January 18, 2010

Avalik vastus Hando Sinisalule

Mulle meeldivad inimesed. Just sellepärast, et nad on erinevad ja erinevad on nende mõtted ning arusaamised. Kui lihtsustades öelda, siis inimesed loovad asjadele, nähtustele jms tähendusi ning nende tähenduste erinev tõlgendamine ongi inimeste erinevate arvamuste üks põhjuseid. Kuid enne tähenduse loomist on alati hea ka uurida, mille kohta tahetakse oma nägemus kujundada. Kas seda tahetakse teha pealiskaudselt või siis tahetakse saada sügavamalt aru - mis, miks, ja kuidas asi on.
Allpool lisatud Hando Sinisalu arvamus on pehmelt öeldes täielik pealiskaudsus ja viitab pigem isiku laiskusele silmi lahti teha märkamaks, et puu, mis tema lapsepõlves oli pisike, on nüüd suureks kasvanud. Veelgi enam. Täna puu ei vaevle enam päikesepuuduse ega toitainete vähesuse käes. Ta on kasvatanud endale juurde suured ja tugevad oksad. See, et üks aednik ei osanud õigesti puu eest hoolitseda, ei tähenda veel puu jaoks identiteedikriisi jätkumist uue aedniku käe all. Aavo Koka käe läbi sai Hando kidur puu palju rammu ja väetist ning ka tänaste aednike hoole all on näha, et sel kevadel see puu läheb teistest varem õide. Mission possible!
Selguse mõttes siinkohal Hando Sinisalu loodud tähendus Päevalehe kohta.
Hando Sinisalu kirjutab Facebookis:
Kui 1996.a. Päevalehte tööle läksin, oli üks esimesi töid EPLi koha leidmine päikese all. Viie aasta jooksul sai proovitud olla Tallinna leht, moodne leht, edukate leht ja kvaliteetleht. Seda päris õiget kohta ei leidnudki. Huvitav on see, et täna on EPLil täpselt sama identiteedikriis, mis 14 aastat tagasi. Kas tõesti mission impossible?

3 comments:

Tony said...

Ehhee, inimesena kes ma olen juttu puhunud nii Sinisalu kui Miikaeliga, ütleksin, et õigus on mõlemal. :)
Epl EI OLE juhtum, milles oleks võimalik tuvastada eduka brändiloomise, brändile tähenduse loomise ja selle tähenduse juhtimise elemente märkimisväärsel hulgal lubamatult pika aja jooksul - just, millest räägib Sinisalu. /Lugege palun raamatut Kangelane ja Lindprii, Margaret Mark, Carol Pearson, Fontes/


Samas tundub, et praegu on EPL-l kui lehel keset ja usutavust juurde tulnud /ja seda mitte lihtsatel aegadel, kus ka näiteks töötajate hulk on aja jooksul vähenenud/ ja usutavasti siinse blogiomaniku mitte väikesel kaasabil.

Mission impossible ei saaks see olla, kuna nagu igal kinnisvaral on kuskil ostja, peaks Põhja-Eesti päevalehel olema oma turg. Kuigi, seni pole olnud ajakirjandusturul olukorda, kus ühe olulise taseme turul määrab uue meedia ettevõte Delfi ja kõik sellega seonduv.

Nii et lycka till, epl!

Hando Sinisalu said...

EPL on äriettevõttena teinud tubli arnegu ja eriti raamatuprojekt on muljetavaldav. Samuti on lehe sisu kvaliteet hea.
Mida ma silmas pidasin, on EPLi kui toote ja brändi positsioneering. Et mis ta selline on. Minu arvates identiteedikriis saatnud EPLi brändi kogu ajaloo vältel ja pole siiani head lahendust leidnud.

Miikael said...

Tony ja Hando! Andsite mulle oma vastulausetega just ühe puuduva puzzle tüki, mida olen viimased nädalad otsinud. Avalik kiri tasus ära :) Tänud!